נקודות לחיצה להמונים

הגוף שלנו חכם. חכם מאוד. יש לו את היכולת לרפא את עצמו. אם הוא מקבל את התנאים המיטיבים הוא גם עושה את זה. לפעמים כדאי שנזכיר לעצמנו ולגוף שלנו שיש בו כל כך הרבה ידע.

לאורך הדורות והשנים הידע השוכן בתוך הגוף שלנו היה נגיש לאנשים מסויימים וחלקו הועלה על הכתב בתקופות שונות ובאופנים שונים. קרדיט עצום מגיע לרפואה הסינית אשר יצרה מיפוי של הגוף ושל ערוצי האנרגיה שבו הקרויים מרידיאנים. המרידיאנים חוצים את הגוף לאורכו ולרוחבו וקשורים למערכות, אברים ותפקודים שונים.

על המרידיאנים ניתן למצוא נקודות ראשיות, אלו נקודות הדיקור או הלחיצה. כל נקודה היא עולם ומלואו ומי שצולל יוכל לבלות איתן שעות. כל נקודה עומדת בפני עצמה ושילובים של נקודות יוצרים פעמים רבות תמונה רחבה ושלמה של מצבים מסויימים.

לא למדתי רפואה סינית, הידע שלי אודות המרידיאנים והקודות הפזורות עליהם מגיע מלמידה עצמית, שנים רבות שהם מעניינים אותי ומושכים אותי. בהכשרותי השונות גם נתקלתי בנקודות ספציפיות בהן משתמשים מחוץ לרפואה הסינית.

בעידן בו המידע נגיש כל כך אפשר לעשות בו שימוש מועיל ויעיל. אם תרצו תמצאו ברשת ציורים ומפות של כל המרידיאנים ונקודות הלחיצה וגם הסברים עליהן. לכו לשוטט קצת. אם מצאתן משהו מעניין במיוחד ספרו לי.

אז מה אפשר לעשות איתן? לא נדקור את עצמנו לדעת סתם ככה כי המידע נגיש ברשת… אבל אולי נמצא את הנקודות שרלוונטיות עבורנו ונלחץ עליהן.

איך מוצאים את נקודת הלחיצה?

כל גוף הוא קצת אחר והתרשימים הם תרשימים. הכי טוב למצוא את הנקודות ע"י כך שנחפש אותן. נגע בהן ונכיר אותן, על גופנו. הן מרגישות רגישות. לפעמים נרגיש שהאצבעות שלנו כמו מתמגנטות לנקודה מסויימת. נאמין באינטואיציה הזו. נלך איתה.

איך לוחצים?

מפעילים לחץ. בהתחלה עדין, אפשר לחזק עד שנרגיש "כאב טוב". אין סיבה לגרום סבל. ולא צריך. נרצה להרגיש את הלחץ, נרצה להרגיש מעט כאב, לא ברמה שגורמת לנו סבל. אם אני לא מרגישה כלום או שאני לא מפעילה מספיק לחץ או שאני לא במקום.

כמה זמן?

בין כמה שניות לכמה דקות. תלוי מה זה עושה לי. אחד הדברים החשובים הוא ללמוד להקשיב לגוף שלי, ללמד את הגוף שלי להקשיב לעצמו.

קחי נקודה, תנשמי רגע, תלחצי עליה ותנשמי עמוק ותרגישי מה קורה לך. מה קורה בגוף שלך? מה קורה בנקודה עליה את מפעילה לחץ? מה קורה באזור שהיא קשורה אליו?

למה זה טוב בעצם?

הנקודות טובות ומועילות במקרים של עזרה ראשונה, אם יש כאב אקוטי שאנחנו רוצות לטפל בו, לשחרר ולפוגג אותו. יש נקודות שיכולות לעזור מאוד בלידה (נתקלתי באתר המקסים של אפרת דבוש נאור), במצב של כאבי ראש, כאבי בטן, ועוד.

ניתן גם ליצור רצף של לחיצות ולהכניס אותו ליומיום שלנו על תקן רפואה מונעת. נקודות המחזקות את מערכת החיסון, מניעות את האנרגיה בגוף בצורה חיונית, יוצרות איזון פיסי, נפשי ומנטלי.

למה את מחכה? קדימה, ללחוץ.

 

פעם בשבועיים או חודש אני שולחת עדכונים במייל. אם את רוצה לקבל אותם ממני את מוזמנת ​
בנוסף אולי תאהבי את:
דילוג לתוכן